Haber

Sağlıklı Bir Bayram Geçirmeniz İçin 6 Öneri!

Tatlılar, dürümler, şekerlemeler, çikolatalar, lokumlar… Uzun süren açlık ve susuzluğun ardından Ramazan’da ilk kez kahvaltıya dahil edilen yüksek karbonhidratlı yiyecekler… Dikkat! Acıbadem Dr. Şinasi Can (Kadıköy) Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Sungur Ramazan ayında yavaşlayan metabolizma üzerindeki ani bir yükün bayram sevincini gölgeleyebileceğini ve hatta hayati sorunlara davetiye çıkarabileceğini ifade ederek, “Beslenmede porsiyon kontrolünün sağlanmaması, yağlı, kızartılmış besinler, hamur işleri ve tatlıların tüketilmesi ölüme neden olabilir.” hazımsızlık, reflü, şişkinlik gibi sindirim sistemi rahatsızlıklarının yanı sıra şeker ve kalp rahatsızlıklarını da beraberinde getiriyor.” diyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Sungur, bayramı sağlıklı geçirmek için 6 önemli kuralı anlattı, değerli uyarılar ve tekliflerde bulundu.

 

Güne hafif bir kahvaltı ile başlayın

Bayram sabahı uzun süredir kahvaltı yapmayan bir sindirim sistemi ile güne başlandığı unutulmamalı, börek, börek gibi hamur işleri başta olmak üzere hamur işlerine ağırlık verilmemelidir. Çünkü ramazan ayında büzülmüş mideye ani bir yüklenme hem sindirim sistemi sorunlarına hem de kan şekerinde ani yükselme ve dalgalanmalara neden olabilir. Kahvaltıda yumurta, peynir, yeşillik, domates, salatalık, zeytin veya ceviz ve tam tahıllı ekmeğe yer vererek sağlıklı ve istikrarlı bir beslenme düzenine sahip olabilirsiniz.

 

yeterince sıvı içmek

Gün içinde toplam 2-2,5 litre su tüketmeye özen gösterin, özellikle öğünün ortasına yüklenecek formda. Yeterince su tüketmek hem tatil sonrası oluşabilecek ödemden kurtulmanıza hem de metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olacaktır. Asitli ve şekerli içeceklerden kaçınılmalıdır. Bunların yerine şekersiz meyve kompostoları, süt, ayran ve maden suyu tüketebilirsiniz.

 

Tatlıya ‘dur’ demeyi bilin

Tatilin olmazsa olmazı özellikle misafirlere ikram edilen çikolatalar ve tatlılardır. Bu tatlıları tüketirken porsiyon kontrolü çok değerlidir. Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Sungur, “Tercihiniz öncelikle dondurma, sütlü hafif tatlılar veya meyve olmalı. Şerbetli tatlı tüketimini önermesek de dilerseniz 1 küçük dilim baklava tüketebilirsiniz. Şerbetli tatlıları asitli içecekler ve meyve suları yerine ayranla birlikte tüketirseniz kan şekerinizin dengelenmesine yardımcı olursunuz. Tatlı tüketiminde porsiyon boyutunuz kısıtlıysa, akşam yemeğinde ve ertesi gün boyunca sebze ve protein tüketmeniz, aldığınız kaloriyi dengelemenize yardımcı olacaktır.

 

Bir diyet planı oluşturun

Ramazan ayında ikiye düşen öğün sayısı bayramda 2 ana öğün ve 1-2 ara öğün şeklinde devam edebilir. Tokluğunuzu artırmak ve porsiyonları azaltmak için ana öğünlere bol salata ve yoğurt ekleyebilirsiniz. Sindirim sistemi bozukluklarını önlemek için yavaş yemek ve yiyecekleri düzgün çiğnemek çok değerlidir. 3 ana öğünlü beslenme sistemine geçebilmek için önce ara öğünlerle öğün sayısı artırılmalıdır. Böylece vücudun yeni diyete uyum sağlaması kolaylaşır.

 

yemeklerini planla

Beslenme ve Diyet Uzmanı Tuba Sungur, özellikle bayramda ana öğünlerin hafif tutulması gerektiğini belirterek, “Yeterli ve dengeli bir öğün, bir kase çorba veya tam tahıllı ekmek, zeytinyağlı sebze yemeği, ızgara/haşlanmış veya fırınlanmış et/tavuk/balık ve rengarenk sebzeler. Salata ve yoğurtla oluşturabilirsiniz. Gün içerisinde az ve sık yemek yemek için ara öğünler atlanmamalıdır. Ara öğünlerde ise kefir/süt, meyve ve kuruyemiş tercihiniz olabilir.”

 

Fiziksel aktivite olmazsa olmazdır

Ramazan ayı boyunca uzun süreli açlıkla birlikte yavaşlayan metabolizmanın hızlanması için mutlaka fiziksel aktivite gereklidir. Günde 30 dakika veya haftada 3 gün 45-50 dakika yürüyüş yaparak ya da evde 20-30 dakika egzersiz yaparak hem metabolizmanızı hızlandırabilir hem de aldığınız fazla kalorileri dengeleyerek kilo kontrolü sağlayabilirsiniz. Egzersiz yapmaya vaktiniz olmasa bile kısa molalar için araba kullanmak yerine yürüyerek, asansöre binmek yerine merdiven çıkarak günlük aktivitenizi artırabilirsiniz.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

agliajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu